avarn.fi

Avarn Securityn toiminta koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa

Päivitämme tälle sivulle tietoa koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vaikutuksista toimintaamme.

Päivitetty 2.4.2020 klo 14:50

Miten suojaatte omaa henkilöstöänne tartunnalta?

Olemme jakaneet hygienia- ja suojautumisohjeita henkilöstölle helmikuusta saakka. Teemme jatkuvasti riskiarviointia ja jaamme sen perusteella henkilöstölle ja toimitiloihin tarvittaessa suojakäsineitä, desinfiointiaineita ja muita tarvikkeita. Seuraamme viranomaisten ohjeita ja päivitämme sen mukaan myös omia ohjeitamme. Suosimme myös etätyötä, niiden tehtävien ja työntekijöiden osalta, joille se on mahdollista.

Onko Avarn Securityssä käyty yhteistoimintaneuvotteluita?

Kyllä, olemme siirtyneet jatkuvaan yhteistoimintamenettelyyn ja joutuneet lomauttamaan työntekijöitä toimeksiannoista, joista volyymi on loppunut täysin. Olemme ottaneet käyttöön kaikki työelämän joustotyökalut erinomaisessa yhteistyössä luottamushenkiköiden kanssa. Samalla jatkamme kuitenkin myös rekrytointia, pitäen kuitenkin vahvana ohjenuorana sitä, että nykyisen henkilöstö on aina etusijalla työn tarjoamisessa sekä koulutuksessa.

********************

Päivitetty 25.3.2020 klo 13:16

Pitääkö työhaastatteluun tulla paikan päälle?

Kaikki rekrytoinnit ja niihin liittyvät haastattelut hoidetaan etäyhteyksien kautta. Käytännössä tämä tarkoittaa live-videohaastattelua, joka voidaan hoitaa esim. Teams tai Skype -palveluiden kautta. Sovimme haastateltavan kanssa, mitä etäyhteyttä käytetään, jotta haastattelun toteutus ei jää kiinni siitä, etteikö haasteltavalla olisi sopivaa palvelua käytettävissään.

********************

Päivitetty 17.3.2020 klo 11:03

Miten hallituksen toimet koronaviruksen torjumiseksi ja valmiuslain voimaantulo vaikuttavat toimintaanne?

Tällä hetkellä pystymme jatkamaan toimintaamme normaaliin tapaan. Odotamme tarkempaa tietoa valmiuslaista ja miten sen asetuksissa määritellään yksityisen turvallisuusalan toiminta. Sen jälkeen pystymme vasta arvioimaan valmiuslain vaikutuksia toimintaamme.

Jatkatteko rekrytointia koronaviruksesta huolimatta?

Tarvitsemme edelleen työvoimaa ja kesätyöntekijöitä kesäkaudelle. Rekrytointimme ja työhaastattelut jatkuvat koronaviruksesta huolimatta. Lähetämme haastattelukutsun mukana ohjeet, miten haastatteluun saapuvien tulee varautua. Me puolestamme olemme varautuneet lisäämällä haastatteluaikoja koko kevään ajaksi, sillä haastatteluun saa tulla vain terveenä. Jos sinulla on oireita, ota meihin yhteyttä niin sovimme haastattelullesi uuden ajankohdan. Voit toipua aivan rauhassa, sillä haastattelun siirtyminen ei vaikuta työllistymismahdollisuuksiin. Työnhaussa eduksi katsomme vartijakortin ja B-luokan ajokortin, mutta tarjoamme myös koulutusta. Jos olet kiinnostunut työmahdollisuuksista meillä lue lisää rekrysivuiltamme. Rekrytapahtumiin emme tänä keväänä osallistu ja iso osa suunnitelluista tapahtumista onkin peruttu jo järjestäjän toimesta.

********************

Päivitetty 16.3.2020 klo 15:34

Pystyttekö toimittamaan turvallisuuspalveluja normaalisti?

Tarjoamme palvelua kaikille niin pitkään kuin se on mahdollista, myös lisätilauksia. On kuitenkin huomioitava mahdollisuus, että palvelu voi keskeytyä meistä riippumattomista syistä, kuten viranomaisten päätös rajata liikkumista määrätyllä alueella.

Miten turvaatte henkilöstönne saatavuuden?

Henkilöstön riittävyyttä ja työkykyisyyttä arvioidaan kohdekohtaisesti päivittäin. Rekrytointimme toimii normaalisti ja haemme jatkuvasti lisää henkilöstöä kohteisiin erilaisiin työsuhteisiin. Suurin tarve on hakijoista, joilla on voimassa oleva vartijakortti, muutaman vuoden työkokemus alalta sekä vähintään B-luokan ajokortti.

Voinko tilata lisää palveluita ja turvallisuusteknologian tuotteita Avarn Securityltä?

Kyllä. Toimitamme mahdollisuuksien mukaan lisää palveluita olemassa oleville asiakkaille sekä aloitamme palveluita uusille asiakkaille. Nykyiset asiakkaat voivat olla yhteydessä sopimusyhteyshenkilöön ja uudet asiakkaat Avarn Securityn myyntiin myynti@avarn.fi


********************

Päivitetty 13.3.2020 klo 15:18

Miten Avarn Security on varautunut koronaviruksen leviämiseen?

Olemme valmistautuneet toimenpiteisiin koronaviruksen laajetessa pandemiaksi. Olemme huomioineet varautumissuunnitelmassamme henkilöstön, tilat, tietoliikenneyhteydet ja sovellukset, työsuojelun, viranomaisyhteydet, lääkinnän, tiedottamisen sekä luonnollisesti asiakas- ja viranomaisyhteistyön. Seuraamme aktiivisesti tilanteen etenemistä ja viranomaisten ohjeistuksia. Varautumissuunnitelmamme toiminnallisten vaiheiden toteuttaminen perustuu viranomaisohjeisiin.

Miten koronavirus voi vaikuttaa Avarn Securityn palvelujen saatavuuteen ja toimivuuteen?

Toimimme yhteistyössä asiakkaiden kanssa, jotta voimme tehokkaasti kartoittaa miten voimme tarjota palvelun ja minkälaisena se eri tilanteissa voidaan tarjota. Lisäksi voimme asiakkaan kanssa selvittää palveluntuotantoja tukevia ratkaisuja kuten lisälukitukset ja valvontatekniikka. On kuitenkin huomioitava mahdollisuus, että palvelu voi keskeytyä meistä riippumattomista syistä, kuten viranomaisten päätös rajata liikkumista määrätyllä alueella.  

Miten voin toimia, jos palvelutarpeisiini tulee tilapäisiä muutoksia?

Lisätarpeista sekä mahdollisesta palvelukarsinnasta keskustellaan yhteistyössä asiakkaan ja asiakasyhteyshenkilön kesken. Mikäli asiakkailla on tarvetta vähentää tai lopettaa palveluita, tulee niistä ottaa yhteys asiakasyhteyshenkilöön tai paikalliseen palvelutuotannon yhteyshenkilöön ja keskustella asiasta.

Miten Avarn Security varmistaa henkilökunnan riittävyyden ja työkykyisyyden?

Avarn Securityn työvoimasta 96 % ei pysty tekemään etätöitä ja palveluita ei voi tuottaa varastoon myöhäisempää käyttöä varten. Siksi henkilöstön riittävyyttä ja työkykyisyyttä arvioidaan kohdekohtaisesti päivittäin.  Pyrimme turvaamaan henkilöstön käytettävyyden varaamalla henkilökuntamme käyttöön tarkoituksenmukaisia suojavälineitä, jotka jaamme suunnitelman mukaisesti tilanteen niin vaatiessa. Sovimme yhdessä asiakkaan kanssa henkilöstömme liittymisestä asiakkaan oman varautumissuunnitelman mukaiseen suojautumiseen sekä niistä aiheutuneiden kustannusten korvaamiseen.  

Miten Avarn Security on ohjeistanut henkilöstöään?

Varautumissuunnitelmaamme sisältyvät henkilöstöohjeet, kuten hygieniaohje, matkustusohje ja toimintaohje tartuntaepäilyyn. Kyseiset ohjeet on jaettu suunnitelman mukaisesti henkilöstölle.  

Onko Avarn Securityllä varatyövoimaa?

Yrityksellä on käytettävissään tietty rajallinen reservi työvoiman suhteen, ja tällaisessa tilanteessa ei ole mahdollisuutta työvoiman siirtoon tai esimiesten käyttöön palvelutuotannossa. Todellinen tilanne selkiytyy viranomaisohjeistuksen ja tiedottamisen kautta, ja se voi muuttua hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Muuttuvien tekijöiden vuoksi on mahdotonta ennustaa henkilöstötilannetta. Huomioon on otettava myös työsuojelulliset seikat. Työnantajan on varmistettava työntekijöidensä työturvallisuus, kun työnantajan tiedossa on hengenvaaralliseen sairauteen altistumisen mahdollisuus.  

Miten Avarn Security tiedottaa mahdollisista muutoksista palveluissa?

Päivitämme tietoa tälle sivulle. Asiakas- tai kohdekohtaisista muutoksista tiedotamme suoraan asiakkaillemme.

Keneltä voin kysyä lisätietoja?

Ota ensisijaisesti yhteyttä paikalliseen palvelutuotannon yhteyshenkilöösi tai sopimusyhteyshenkilöösi.

 


Olemme täällä sinua varten – tärkeimmät yhteystietomme

Jos sinulla on kysyttävää ostamistasi palveluista tai mistä tahansa toimintaamme liittyvästä, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, joka palvelee arkisin klo 8-16. Kaikki ajantasaiset yhteystietomme löydät verkkosivuiltamme

Asiakaspalvelu:

Turvallisuuspalvelut ja teknologia

020 428 2010
asiakaspalvelu@avarn.fi

Arvokuljetus- ja rahankäsittelypalvelut

010 620 2020
cash.palvelut@avarn.fi

Hälytysvalvonta ja päivystys:

Hälytyskeskus

010 620 2000

Turvalaitteiden vikailmoitukset

Huoltotilaukset verkossa
010 443 6130

voimmeko-auttaa